February 10, 2009

PERUT IDAMAN



Aduhh…………. Aku lemah betulah dengan perut ni!

Makin hari makin membesar…. Dah semakin buncit ni. Malu lah berperut buncit di usia muda ini. Kelihatan seperti bapak-bapak.

Mana taknya sekarang ni duduk rumah. Makan tersangatlah teratur di jaga oleh ibu tercinta. Makan sampai terlebih-lebih.

Kadang-kadang melakukan penyelewengan dengan menelefon ibu di rumah menggunakan telefon office untuk bertanya masakan hari ini


Aku: Hello….Bu…. Hari ni masak apa?

Ibu: Hari ni masak asam pedas ikan pari, telur dadar, sayur campur
taruk cendawan butang, sambal belacan, ulam timun dengan
kembung goreng.
Aku: Perggghhhhhhhh….. Hantarkan kat office boleh tak…Ibu letak
dalam mangkuk tingkat...nanti orang tunggu bawah...

Ibu: Boleh….boleh… boleh…bla! Kau ingat aku dah takde kerja lain
nak hantarkan kau makanan.

Aku: Hehehehe…….ala gurau sikit pun tak boleh…


Masakan ibu ni menjadi motivasi untuk aku bekerja. Habis jer kerja terus balik rumah, tidak merewang ke tempat lain kerana dalam kepala hotak terbayang nasi…nasi…nasi…

(Teringat plak aku cerita Zombi Kampung Pisang….otak…otak…otak… hahahaha… lawak la citer tu.)


Pernahlah aku mencuba melakukan senaman ke atas perut ini supaya kempis. Tapi….GOSH! Cramp kejap perut time tu….Sampai aku terpaksa berbaring beberapa ketika menahan kesakitan. Puncanya…..aku pergi buat sit up 30 kali tanpa henti.

Hahahahaha…
tak pernah-pernah buat sit up…pastu buat sit up terus-terus 30 kali. Ha rasakan lah…….. Insaf aku lepas tu nak buat sit up.

Benarlah orang kata ‘Beauty is Pain’.

Then…. Aku cuba melakukan tekan tubi (pumping) pula. Belajar dari kesilapan aku buat sikit-sikit.hari ini 10 esok up 15 pastu up 20 sampailah 30. Seminggu jer aku buat….. kemudian datanglah penyakit malas aku.

Losyen Mustajab Pati Halia pun aku sapu kat perut sampai rasa nak tercabut kulit perut akuPedih! Tak juga berkesan. Hehehehe…aku kejap sapu kejap tak sapu…. Ya Ampun…. I tell you…. Losyen ni panas nak mampos!





Macam mana lah nak memiliki perut yang kempis dan menawan kalau cita-cita tak seiring dengan usaha.



Aku takut kalau tidak melakukan sesuatu ke atas perut aku ini dari sekarang. Kemudian hari nanti ia akan kelihatan seperti ini:



Aku juga takut setelah melakukan senaman perut aku akan kelihatan begini pula:



Kalau macam ni lah perut aku….. MY GOODNESS GRACIOUS! Seolah-olah mengalami gejala ke-bengkak-kan yang teruk pada perut.


TAK MAU!

Perut idaman aku ialah yang kempis, tegang, anjal dan tidak menggeleber. Orang putih kata very lean.



Agaknya bila la aku nak dapat perut idaman itu?



Sumber gambar:
bijakfajar.files.wordpress.com/2008/09/gendut.jpg
i.ehow.com
e-anggun.com/images/losen_halia.gif

24 comments:

  1. kahkahkah..
    mr.jon ade gmbr prut berlipat x?
    hehe...mesti cantik...
    alah, manusia x perfect..
    ape da jadi kt perut tu,nk buat camne kan..
    just bole overcome jerk..
    so, jaga mkn ea..kurangkan makanan berkabohidraT gak selain berlemak..
    dan....
    lebihkan air suam ea...




    (pandai sue ckp, sue pon tgh mengalami masalah yg same) hahahaha

    ReplyDelete
  2. MisZ Sue...
    Takdelah gambar tu...
    Mr Jon pun cari dalam tenet...
    Kalau kita diet kawal pemakanan tapi tak exercise... tak guna juga...
    Mr Jon dah cuba dahh...tak berjaya pun...

    ReplyDelete
  3. Jon..!!
    sexy gee perut yang macam durian 2..
    i like.. ;p.
    HAHAHA..
    rilex la aku nie pon otw nak flat kan perut..then le pierce..huhuh..
    aku nak lantik kau jadi aku nye personel coach..
    marilah kite berjogging..

    ~LiNNa~

    ReplyDelete
  4. Hahahahaha....
    Personal coach?
    Confirm tak berjaya nanti....

    ReplyDelete
  5. huuu...
    mane tak nye blk uma cpt xnk melepak mcm aku..
    rupanya terigt kt nasi ibu ko msk tu ea..
    pttla aku semakin kurus ko plak semakin membesar...
    hehheheeh...
    lina nk lantik ko jd personal coach die..
    last2 ko pn terjebak gejala mkn mlm bersama lina..
    HAHAHAHHA :P

    p/s: aku dh post 1st blog aku..

    ReplyDelete
  6. its okay

    u already cute ;D


    shasa~~~~

    ReplyDelete
  7. yeyekkkk!!!!
    aku geli giler perot yg mcm bengkak2 tu!..
    mmg btol, beauty is pain...aku pn dlm usaha memecahkn lemak2 peha ni..dah mcm turkey..hahaha..nk bersenam, xde mse plak..hmmm

    ReplyDelete
  8. To Alizey....
    Masakan ibu adalah yang terenak dalam dunia walupun sekadar telor goreng di makan bersama kicap....
    Hahahaha...kau bukan semakin mengurus tapi semakin berseri sejak dah.....Oopppssss!
    Hahahahaha...
    Betul-betul....Si Lina tu lepas joging mesti nak ajak aku g maplay...abis camne nak diet?

    ReplyDelete
  9. Siape lah insan bernama shasa ini...

    ReplyDelete
  10. Perut yang bengkak2 tu idaman Cik Lina kita...
    Hahahaha...ayam turkey...
    Sedap2 kalau panggang...
    Cik Jagong Manes.... kalau nak kelihatan manes kena lah berusaha... Walaupun takde masa tetap kene curi masa untuk bersenam.

    ReplyDelete
  11. hahaha... masalah yang tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas...

    okes kte sume mengalami masalah yang sama..mari wat satu pertubuhan pastu crk solution(cm wat case study pr plak)...

    ReplyDelete
  12. Wakakakakaka...
    Pertubuhan Perut-Perut Buncit Se-Malaysia.

    ReplyDelete
  13. cik iezy igtkan kite psl case study laaa...

    mr.jon biasa jadi leader kan./..
    so, u have to build the pertubuhan perut2 buncit se-malaysia tuh...
    kahkahkahkahkahkah...

    ReplyDelete
  14. Ok...
    Kalau Mr Jon leader....
    Misz SuE timbalannya...
    Iezy setiausaha...
    Miss Dayang bendahari...
    Nael Birai ketua kebersihan...
    Eh... tetiba lak ketua kebersihan...hahahaha
    Lagi satu Dr. Kiran advisor..

    ReplyDelete
  15. hahaha..
    klu dr.kiran advisor, berapa kali la agaknya kena redo proposal....


    hhhuuuuaaaaaaaa....
    cian kt iezy jadi setiausaha...
    kehkehkeh..

    ReplyDelete
  16. Betul-betul.... kena redo proposal beratus kali..
    By the time proposal siap...
    Perut semua orang semua dah makin membusung...
    Hahahahaha...
    Kena cari advisor lain ni...

    ReplyDelete
  17. hahahah...y x berjaye pulak Mr Jon..??
    issue maple pulak sbb i nak ilangkan kehagatan tekak selepas penat bersenam la..
    ;p.

    ~Miss LiNNa~

    ReplyDelete
  18. Ye la Cik Lina oiii...
    mula2 nak hilangkan kehangatan tekak selepas penat bersenam...
    Lepas tu mula lah tekak teringin pula nak makan itu dan ini....

    ReplyDelete
  19. RAja Perut in da house!
    huhu
    perut ku pn dh besar cam mngandung dah. xtau r...hopefully blh turun cket pasni.
    aku kan xdpat elaun, so nk bdget pg aku beli nasi lemak sbgkus. rm1 jek...makan, then tghari time rehat tido. balik ptg baru makan...
    kira diet ringan r ni huhu
    pdhl xde duit. klu ada duit, smbl keje pn stil makan...

    ReplyDelete
  20. Ala...la...la...
    Sian kau....
    Bawa la bekal dari rumah...

    ReplyDelete
  21. wowww saya juga memiliki losen halia tu lahhhh. wawawawa

    ReplyDelete
  22. Hahahahaha.......
    Mr Jon tidak menggunakan losyen tersebut secara kerap...
    Oleh itu tidak pasti akan keberkesanannya.

    ReplyDelete
  23. gambar prut mr.john takde ke??

    wakaka

    ReplyDelete
  24. Haisyhhhhhh...
    Za...mengucap Za....
    Mana boleh tengok...
    HARAM!

    hahahahaha.... ;-)

    ReplyDelete