February 13, 2009

BERGURAU DENGAN LIF….


(sumber: farm3.static.flickr.com/2037/2414778940_f22b1...)


Hari ni aku datang awal ke pejabat. Eh! Silap hari-hari pun aku datang awal. Aku seorang budak praktikal yang sangat dedikasi orangnya.


(Eceh…..angkat bakul sendiri ni….)


Maka, aku pun singgah di cafe membeli sarapan pagi. Beli mihun goreng bungkus, cadang-cadang nak makan dengan kakak ofis yang lain sambil berbual-bual kosong.


Hahahahaha… sangat bersifat kerajaan minum-minum pagi ni…padahal swasta….

Kiranya swasta yang telah di kerajaankan…dasar pengkerajaan la ni...


(Sudah Sudah Sudah……Kita kembali ke pangkal jalan….)


Sampai jer depan lif……boleh pula lif tu nak bergurau dengan aku… masa aku sampai cepat-cepat pintu lif tu nak tertutup. Lif tu ingat aku tak pandai bergurau……aku pun apa lagi gurau kasar la dengan lif tu… aku tahan lif itu menggunakan kasut kulit yang baru tadi aku kilatkan.

Pintu lif pun terbuka balik….hahahahahaha…padan muka kau lif!….walaupun sakit aku tak kisah asal aku dapat masuk dalam lif tu.


(Korang janganlah tiru aksi aku ini…aku pun tak sangka aku pergi tahan lif menggunakan kaki…tindakan aku itu sangat tidak menggambarkan sikap ketamadunan manusia moden…. tidak berfikir panjang dan bertindak melulu)


Tidak semena-mena bau harum menusuk ke hidungku. Aku menoleh ke kanan seraya aku berkata dalam hati,

"Eh ada orang la….aku ingat aku sorang. Apasal boleh tak perasaan
ni...."


Perempuan berpakaian eksekutif itu pantas mengeluarkan kata-kata kala aku memandangnya….

“Tak sakit ke kaki you


Halamak! Malu aku time tu…tak sangka ada orang. Aku gelak jer….tak kata apa-apa pun.


TIBA-TIBA!

Eh! Silap lif la…..

(Lif ni sampai tingkat 18 jer…aku nak naik lif yang sampai tingkat 30 tu….)


Aku pula cakap kuat-kuat bila sedar salah naik lif. Perempuan berpakaian eksekutif tu apa lagi…. gelak la kan aku……


MALU MALU MALU……

Cisss! Tak guna punya lif main-main kan aku pula. Aku pun turun la di tingkat 8. Lantas, naik lif lain…. Bila pintu lif terbuka aku pun cepat-cepat masuk….


Alaaaaaaaaaa….. salah lif lagi….. mana la pulak lif tingkat 30 ni! Aku pun turun kat tingkat 18. Kemudian naik lif lain dan turun di lower ground sebab konon-kononnya nak naik lif yang aku biasa naik. Keluar je dari lif tu, aku terus naik lif yang lain.


Halamak! Salah lagi…… aku turun balik kat tingkat 3. Mana lah pergi lif tingkat 30 ni. Tak guna punya lif. Ini betul-betul mendatangkan marah ni! Ala tadi aku gurau-gurau manja jer dengan lif tu…tak sangka pula lif ni betul-betul nak bergurau senda dengan aku.


Finally……..aku nampak staff yang satu department dengan aku. Apa lagi lekas-lekas aku membontotinya. Haaaaaaaaaa……..sampai juga aku kat ofis setelah penat bergurau dengan lif.


Insaf aku! Tak nak aku bergurau dengan lif lagi…tak kira apa jenis gurauan sekalipun la…gurau manja ke…gurau kasar ke….gurau senda ker….

Dah sebulan lebih kerja pun aku masih tak faham-faham sistem lif kat sini. Tension aku tension! Lif kat tempat kerja aku ni mengamalkan sistem lif berkembar. Bermaksud lif ni melekat…ada dua tingkat… atas ada bawah pun ada. Ntahlah lah konpius betul dengan lif kat sini.



Sekian buat kali ini.

9 comments:

  1. misz sue suke tgk gmbr lif tue..
    tgn besar tp nk tekan button tu cam kelakar jerk..

    pasni tahan lif dgn badan lak taw..
    kahkahkah...

    ReplyDelete
  2. Lepas ni Mr Jon tak nak bergurau dengan lif lagi...
    Dorang main kasar!

    ReplyDelete
  3. gurau2 kak anie manja ade x..??
    ahahha =).

    LiNNa~

    ReplyDelete
  4. laen kali jgn men gurau2 ngan lif tu...maki2 je trus..haha..mest dia tobat nk maen2...

    ReplyDelete
  5. hahahaha...tu la susah betul kejer kat tempat yang banyak lif ni...

    ReplyDelete
  6. susah2 naik tangge je jon..
    so dlm mase yang same kau exercise skali..
    nanti bole dapat perut flat..hik!

    =).

    ~Miss LiNNa~

    ReplyDelete
  7. giler......naik tangga sampai tingkat 30!
    lencun basah dengan peluh nanti..

    ReplyDelete
  8. hahahahahaha...
    ayooooooooo...
    mcm mn lah u bole tersilap lift???
    damn!!!
    mesti muke merah padam...
    tp muke u x lah obvious...
    its ok lah kan??? (senggau)
    ghee...

    ReplyDelete
  9. malu giler time satu pompuan ni tegur I//

    "Tak sakit ke kaki you"

    Ayooooo...selalu I kutuk otang tahan lif ngan kaki ke tangan ker...kali ni I pula yang pegi buat...

    ReplyDelete