January 23, 2009

TAK BOLEH BLAH.....TAK BOLEH BLAH...

Tanpa menoleh ke kiri dan ke kanan, jari-jemariku ligat menaip papan kekunci itu. Sesekali aku menjeling jam yang tersemat kemas di tangan kiriku. Peluh dingin mula memercik. “Sempat ke tak ni,”getus hati kecilku.

(masa tu semua org dah nak balik…yang aku ni terhegeh-hegeh taip lagi… cuak juga rasa cam kat sekolah pulak…. sape dah siap keje boleh balik….kalau tak siap tak boleh balik…)


Akhirnya…………….


Aku: Nah! Puan report tu ada dalam pendrive ni.
(confident giler time aku bagi pendrive tu… dulu kat U… aku and the
geng memang terkenal sbb confident. Hihhihihi… tak boleh bla…tak
tak boleh bla… lecturer suh present psl benda lain kitorang present
lain….. ambik kau kene tolak markah!)

Manager: Ha? Dalam pendrive? Hahahahahahahah….

Aku: Kenapa Puan?
(apa hal pulak Puan ni gelakkan aku ni? dah la aku ni tgh tension buat report guna excel…. aku cakap dlm hati la….)

Manager: Orang muda cara lama…
(ambik kau! setepek aku kene……..)

Aku: Kenapa Puan?
(padahal aku dah tahu sebabnya…. Sajer buat tak tahu…nak
cover malu)

Manager: Dalam office ni semua orang kalau nak berhubung atau
nak hantar apa-apa melalui email.

Aku: Ooooooooooooo mana saya tau Puan…. Puan tak cakap pun.
(malu bangat aku masa ni…. lantas aku mengeluarkan kata2 spt
di atas)

Itu berlaku pada minggu pertama dulu. Aku dah belajar dari kesilapan. Sekarang semua benda aku hantar guna email. (jarak aku dengan Manager aku tu bukannya jauh mana pun, kalau aku kentut pun dia boleh dengar)

Diam tak diam dah tiga minggu aku menjalani latihan praktikal industri. Bagi aku ia merupakan satu pengalaman yang menarik. Ye la…. Aku belajar banyak benda dan inilah masanya aku mempraktikan ilmu yang dituntut di menara gading.


Sampai di sini sahaja penulisan aku kali ini. Sehingga kita bertemu lagi…….

(sebenarnya aku kehabisan modal untuk di jadikan entry… kira entry ni ok la kan…)



Wassalam……

6 comments:

  1. zul,g kje nek LRT ke?xnmpk pon.
    aku pon nek LRT gak..
    =p

    ReplyDelete
  2. ye ker...
    mesti satu hari nnt kita terserempak.

    ReplyDelete
  3. Tak pa zul, belajar dari kesilapan, so ini beri kita pengalaman yang amat berharga. ilmu yang paling baik ialah pengalaman, setiap orang berbeza, itulah bezanya kita dengan orang lain. Masa ni buat silap tak pa lagi, nanti dak mula kerja, buat silap walaupun kecil rasa macam nak mati esoknya. Melainkan boss kita t baik orangnya. So apa-apa hal pun boss kita kena tahu dia punya style, boru boleh berjaya. Good luck.

    ReplyDelete
  4. ala..la..la...
    terharu plak saya dgr kata-kata abang ni...
    Thanks Loyal Warrior....

    ReplyDelete
  5. mr. jon, jarak dgn manager kentut pon leh dgr ker?
    kitorg xpnah dgr lg nie...
    wakahkahkah...

    ReplyDelete
  6. Hahahahahahaha....
    MisZ SuE.....
    Itu menggambarkan betapa dekatnya jarak Mr Jon dgn Manager...

    ReplyDelete