January 29, 2009

KITA PERLU BERTINDAK!


Emosi aku benar-benar tersentak selepas menonton Buletin Utama semalam. Aku terbuai di bawa emosi kanak-kanak Palestin tersebut, seolah-olah aku yang mengalami penderitaan itu.

Sheeren nama kanak-kanak Palestin yang di temuramah oleh wartawan tersebut. Sheeren melihat dengan matanya sendiri bagaimana ibu, ayah dan abangnya mati berlumuran darah akibat serangan Israel. Tersekat-sekat suaranya menceritakan pengalamannya itu.

Jauh di sudut hatiku, aku kagum dengan semangat kecilnya yang tidak takut dengan Israel dan berazam untuk berjuang dan menuntut bela di atas kematian keluarganya itu.

Si Syaitan Zionis membunuh tanpa mengira mangsa. Wanita, kanak-kanak, orang tua dan ribuan orang awam yang tidak berdosa menjadi habuan Si Syaitan Zionis yang laknat itu.

Seringkali aku menidakkan dengan apa yang dipaparkan di media. Aku seperti tidak percaya dengan apa yang aku lihat. Kanak-kanak dengan wajah berlumuran darah, yang mati di pangkuan ibu mereka, yang jasadnya terperangkap di celah-celah runtuhan bangunan dan yang…………….

Aduh! Tidak sanggup aku mengingati wajah-wajah tidak berdosa itu. Sering sahaja aku mengalihkan pandanganku daripada melihat wajah-wajah kecil yang menjadi mangsa kekejaman Si Syaitan Zionis yang berhati hitam, busuk dan penuh kebencian itu.

Jika benar mereka mahu menghapuskan pejuang HAMAS…. Kenapa mereka yang tidak berdosa ini menjadi mangsanya?


Sial Zionis!


Aku berdoa agar Allah segera menurunkan bala kepada mereka.

Terbalikkan bumi mereka YA ALLAH!

Hantar tentera ghaibmu YA ALLAH! agar mereka tumpas tak terdaya.


Celaka Amerika!


Kononnya menentang keganasan. Setelah habis bumi Iraq dan Afghanistan kau ratah atas nama perjuangan menentang pengganas kau membisu tanpa sedecit kau berbunyi menamatkan keganasan di Palestin.

Rakan-rakanku sekalian,


Kali ini aku menulis dengan penuh perasaan sedih, kecewa dan marah. Aku terpanggil untuk menulis setelah sekian lama aku menahan emosi melihat penderitaan rakyat Palestin. Akhirnya, emosi ku itu tumpah di ruangan ini. Aku seperti yang lain, tiada daya untuk mengangkat senjata membantu mereka di medan peperangan.

Namun, sebagai hambanya yang mempunyai akal dan fikiran. Kita perlu bangkit menentang Si Laknat Israel itu. Kita perlu bangkit membantu saudara Islam kita di Palestin. Aku yakin pasti ada caranya.


Tetapi apa caranya?


BOIKOT Produk Mereka!


Kita jahanamkan ekonomi mereka! Agar tiada wang yang dapat mereka salurkan untuk peperangan di Palestin. Aku yakin dengan cara ini. Ramai bijak pandai mengesyorkan cara ini.


Aku ingin mengingatkan diriku sendiri dan kalian temanku yang lain agar jangan menggunakan produk Si Celaka Amerika! Jauhi produk Si Sial Israel!

Dermalah di tabung-tabung bantuan agar dapat membantu Palestin bangkit semula. Sumbangan kecil kita amat besar ertinya buat mereka di Palestin.

Mungkin ada yang berpandangan sinis… Sampai bila kita nak boikot produk mereka yang sudah berakar umbi dalam kehidupan kita. Ya! Aku akui…. Itu sesuatu yang mustahil. Tapi aku sendiri selagi boleh aku bertahan tanpa produk mereka itu… selagi itulah aku menjauhinya.

Mungkin ada yang berpandangan… kalau kita boikot produk mereka… maka habis lah peluang pekerjaan rakyat tempatan. Tiada apa yang aku boleh katakan selain…

Itulah harga yang perlu

kita bayar untuk membantu saudara Islam kita

yang hidup menderita dan

bersama berjuang

ke jalan
ALLAH….”

Sekian….


Salam Perjuangan Palestin.

4 comments:

  1. aku sedey bile tgk video lagu kat tv1 or tv2 psl perang kt gaza ni.x sanggup nak tgk.sekali je aku tgk den bile keluar je lagu tu aku tuka channel.

    p/s: Israel mmg BABI HUTAN!

    ReplyDelete
  2. Betul tu Cik Adela...
    Aku pun kalau keluar berita kat tv pasal perang kat Gaza...cepat2 aku alihkan pandangan aku.
    Tak sanggup nak tengok....especially budak2 yang mati...

    ReplyDelete
  3. yup....almost almost one month i dont eat Mc D

    ReplyDelete